Повернення та обмін

У законі «Про захист прав споживачів» йдеться: «Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольняє його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин може бути використаний ним за призначенням.

Пам'ятайте, що протягом 14 днів завжди можна повернути невдале придбання!

В Україні існує «Перелік товарів належної якості, які не підлягають обміну (поверненню)». До них відносяться:

  • ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного та напівдорогоцінного каміння;
  • фотоплівки, фотопластинки, фотопапір;
  • аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом;
  • сурдини (для духових музичних інструментів);
  • скрипкові «підборіддя»;
  • корсетні товари;
  • натільна та постільна білизна;
  • панчішно-шкарпеткові вироби;
  • пір'яні та пухові вироби;
  • рукавички;
  • тканини, тюльові, гардинні та мереживні полотна;
  • метражні килимові вироби;
  • зубні щітки;
  • мундштуки;
  • апарати та помазки для гоління;
  • гребінці, гребінці та масажні щітки;
  • товари в аерозольній упаковці;
  • друковані вироби;
  • лінійний та листовий металопрокат, трубна продукція;
  • пиломатеріали, плінтуси, наличники, плити, фанера, скло, нарізані або розкроєні за розміром, визначеним замовником;
  • товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки тощо);
  • дитячі м'які та надувні іграшки;
  • парфумерно-косметичні вироби;
  • інструменти для манікюру та педикюру;
  • перуки.

Зверніть увагу, що в законі сказано про товари належної якості!

Що стосується придбання бракованого товару, тобто. товару неналежної якості, споживач має право вимагати повернення грошей чи заміни товару на аналогічний, без жодних обмежень.

Захист прав споживачів: Розпродаж та акції.

Твердження продавця про те, що товар, куплений на розпродажі, обміні та поверненні не підлягає, є порушенням закону.

Можливі ситуації, коли ви купуєте товар із будь-яким дефектом за нижчою ціною. У цьому випадку у товарному чеку продавець має зробити відповідну позначку. Тоді цей дефект не може бути приводом для обміну чи повернення товару, але інший шлюб, який не зафіксований у товарному чеку, – може!

Бракований товар, куплений на розпродажі або під час акції, можна повернути, як будь-який інший.

Якщо продавець відмовляється відшкодувати збитки, споживач має повне право звернутися до правоохоронних органів, організацій захисту прав споживачів, територіальних органів Держспоживстандарту.

У Києві можна звернутися до Комітету Держспоживстандарту за адресою вул. Горького, 174, к. 104, тел. 8 (044) 528-92-05.